Wednesday, April 4, 2012

Taller Jacquard - Tapestry crochet workshop

Ahir vaig anar a un taller de jacquard amb ganxet (tapestry crochet) impartit per Leire (Ameskeria) i organitzat per Duduà. Feia mesos que no tocava el ganxet perquè ara estic amb la febre de la mitja, això es va notar al principi, quan no me'n recordava ben bé de com es feia el cercle màgic. Per sort, fer ganxet és com anar amb bicicleta i em vaig anar 'desrovellant'.

Vam aprendre una tècnica per fer jacquard amb circular. Va ser un taller molt interessant ja que no només vaig aprendre una tècnica nova, sinó també vaig entendre millor el ganxet. El fantàstics sucs del bar Cosmo de pastanaga, taronja i poma ens van donar forces per teixir durant tres hores. Per fer jacquard, has de jugar amb les bastes que tens al ganxet i anar preparant el canvi de color un punt per endavant. Quan va acabar el curset no vaig tenir temps d'acabar la bossa del tot i li vaig donar les últimes puntades ahir al vespre.

Aquí està el resultat:





























S'ha de dir que al principi em va costar una mica entendre la mecànica del jacquard i sembla que per dominar-ho em caldrà fer més pràctica. El jacquard també dóna moltes possibilitats per les persones que els agradi provar patrons i cenefes noves. Només cal tenir un paper cuadriculat i llapissos de colors i jugar una mica!

Ja estic pensant en el meu proper projecte: m'agradaria fer-me uns mitons amb alguna cenefa dissenyada per mi. A veure què tal!

 Gracias por el taller, Leire!

No comments:

Post a Comment